Pozycja: zamki i pałace>>podróże>>na rowerze>> Warmia i Mazury '08

Trasy na forum - skomentuj

WARMIA I MAZURY 2008 cz. 3

Strony: część 1 , część 2 , część 3 , część 4 , część 5 , część 6

Dzień 3 (27.07.08)

Trzeciego dnia jazdy nadszedł czas, aby wreszcie dojechać do miejsca docelowego. Wyruszyliśmy więc rano dalej na północ, kierując się na Mrągowo. Zaczęły się na dobre znane mi klimaty. Kręte mazurskie drogi prowadziły po pagórkach pomiędzy jeziorami. Wreszcie można było podziwiać widoki i nieskażoną przemysłem przyrodę. Trasa w sporej części wiodła przez Puszczę Piską, co jakiś czas pojawiały się charakterystyczne mazurskie domy ze spiczastymi dachami, krytymi czerwoną dachówką. W Babiętach przekroczyliśmy rzekę Krutynię, słynną wśród miłośników spływów kajakowych. Pomiędzy Nawiadami, a Pieckami zwiększył się ruch na drodze, co było dość męczące po kilometrach przebytych w spokoju puszczy. Powróciliśmy znów do niej, kiedy w Pieckach skręciliśmy na Mikołajki. O godzinie 13:00 (57 km) dotarliśmy do jednego z najważniejszych ośrodków turystycznych i żeglarskich w Krainie Wielkich Jezior Mazurskich. Wreszcie były to te „właściwe Mazury” z jachtami, motorówkami i statkami Białej Floty w porcie. Zostaliśmy w Mikołajkach na obiedzie, który nie mógł obyć się bez rybki i ruszyliśmy dalej trasą na Orzysz i Ełk. W miejscowości Woźnice odbiliśmy na Ryn, w którym byliśmy o godzinie 16:00 po przejechaniu w sumie 76 kilometrów. To małe miasteczko zmieniło się przez ostatnie lata nie do poznania. Znany mi z dzieciństwa zrujnowany i posępny zamek krzyżacki w Rynie jest dziś pięknie odnowiony i tętni życiem (czytaj więcej o zamku w Rynie...), podobnie jak pełne turystów miasto. Co najważniejsze wstęp do warowni jest wolny i nikt nie gania, kiedy wyciągnie się aparat fotograficzny. Po krótkim pobycie w Rynie, ruszyliśmy dalej kierując się na Giżycko. Droga tam jest urozmaicona stromymi podjazdami i zjazdami. Po kilku kilometrach zjechaliśmy z niej i przez małą miejscowość Monetki dotarliśmy do Bogaczewa nad Jeziorem Bocznym, które okrążyliśmy i poprzez kanał Kulę dojechaliśmy do Rydzewa. Jest to moja mazurska baza od roku 1992, czyli od kiedy miałem lat 7. Podróż tego dnia zakończyła się o godzinie 17:30 po przejechanych 100 kilometrach.

Puszcza Piska.

Rzeka Krutynia w Babiętach.

Jezioro Mikołajskie. Port w Mikołajkach.

Przystań w Mikołajkach.

Mikołajki. Widok na jezioro Tałty.

Centrum Mikołajek. Fontanna i Król Sielaw-symbol miasta.

Zamek krzyżacki w Rynie.

Dziedziniec zamku ryńskiego.

Mury zamkowe od wschodu.

Ulica w Rynie z widokiem na zamek.

Nowy ratusz miejski.

Port w Rynie.

Jezioro Ryńskie.

Typowy mazurski krajobraz. Okolice wsi Monetki.

Rydzewo nad Jeziorem Bocznym (formalnie zatoka jez. Niegocin). Nasza baza.

Widok z Rydzewa na Jezioro Niegocin. Po drugiej stronie widoczne miasto Giżycko.

Widok z Rydzewa na jezioro Niegocin. Po drugiej stronie widoczne miasto Giżycko.

Przesmyk pomiędzy Jeziorem Bocznym, a Jez. Niegocin.